Milí rodiče, pokud Vás zajímá, jak je to u nás ve školičce s angličtinou pro děti, tak věřte, že svěřujete své děti do dobrých rukou. Dobře víme, že v předškolním věku není pro děti nemožné naučit se cokoliv a že je to ten ideální věk pro první seznámení s cizím jazykem. Zvláště pak, je-li dětem učení podáváno nenásilně, hravou formou a v prostředí, na které jsou zvyklé. U výběru metodiky, jsme se spolehli na osvědčeného britského učitele Steva a jeho metodiku WattsEnglish, jejímž školením obě naše paní učitelky, Janča a Domča, prošly. Naučily se tak využívat postavičku Steva a loutku Maggie, které děti milují a postupují prostřednictvím Wow! materiálů, které jsou výjimečné právě tím, že byly vytvořené pro předškolní pedagogy (a ne pro učitele jazyků, jako ostatní výukové materiály na trhu).

Tato metodika stojí na principech přirozeného vývoje jazyka. A to konkrétně na schopnosti porozumět, jelikož děti řeč chápou a rozumí jí daleko dříve, než jsou schopny se samy vyjadřovat. U metodiky WattsEnglish nenutíme děti mluvit, děti reagují na jednoduché podněty například pohybem. To se váže k dalšímu principu – využití pohybu a her. Není nic přirozenějšího pro děti tohoto věku, než právě pohyb a hry. Paní učitelky svůj řečový projev doprovázejí gesty a mimikou, aby tak předaly dětem svou myšlenku, instrukce, aby byly pro děti čitelné a také zábavné a děti s nimi prostřednictvím pohybu neverbálně komunikují. Pohyb se pro ně zároveň stává prostředkem k odreagování. Hry jsou koncipovány tak, aby rozvíjely představivost dětí a vtáhly je do příběhu. Takovéto učení se pro děti stává zážitkem a zábavou, podněcuje v nich zvědavost a chuť objevovat.

Stejně jako si mateřský jazyk děti osvojují prostřednictvím více smyslů, také pro pochopení nové řeči a vybudování si slovní zásoby, dětem nabízíme manipulační činnosti, konstruktivní a grafické činnosti, využíváme také smyslové a psychomotorické hry a hry hudební a hudebně pohybové. Ve výuce využíváme jak videí promítaných ve velkém formátu, tak také pouze audionahrávek pro naučení se a zábavné drilování nového učiva.

Děti dokáží být plně soustředěné jen v řádu několika minut a to pouze v případě, že je aktivita zaujme. Z tohoto důvodu trvají výukové lekce pouze 20 až 25 minut, během kterých se aktivity střídají po 5-10 minutách. A to tak, že každá výuková lekce obsahuje úvodní rituál, zopakování již dětem známého „učiva“, pohybovou aktivitu, písničku, hru nebo práci s pracovním sešitem a závěrečný rituál. Střídají se tedy relativně klidové činnosti s aktivizačními činnostmi. Jednotlivé lekce se poté v měsíci několikrát opakují, čímž dochází k upevňování již získaných dovedností a znalostí. Opakováním děti získávají potřebnou sebedůvěru, která vede k odstranění případného stresu z mluvení. Další technikou je sborové opakování písniček či říkanek a různé zábavné formy „drilu“. Ani po výukové lekci se ale děti s angličtinou nerozloučí, jelikož jedna z paní učitelek na děti mluví anglicky v průběhu celého dne a díky nízkému počtu dětí ve třídě mají paní učitelky dostatek času věnovat se každému dítěti v průběhu dne také individuálně.